Powered By Blogger

zondag 18 maart 2012

Gepakt en gezakt

Vandaag, eerste dag van de voorbereiding met bagage, zowel vooraan als achteraan, ik had er niet beter op gevonden om op deze frisse en kille morgen  mijn tassen te vullen met kolen, zo zou ik onderweg nooit in de problemen komen met mijn brandstof.
Geert had ons gevraagd om 10 kg bagage mee te zeulen, natuurlijk dacht ik weer eens de slimste te zijn, ik vulde mijn achtertassen met 13 kg en in de voortassen werd ook nog eens 7 kg getast, in totaal dus 20 kg, het dubbele van wat echt nodig was, ik kon nog altijd onderweg zoals het sprookje van Hansje en Grietje wat ballast overboord gooien om zo gemakkelijker de weg terug te vinden.
Luc kwam aangereden zonder bagage, het is hem vergeven omdat hij zich niet goed voelde, het is goed voor een keer.
Vandaag hadden we ook een gastrenner uit Gent, nee mensen niet Iljo Keisse maar Tom, de schoonzoon van Geert, Tom zou graag na drie jaar inactiviteit terug de conditie wat op peil willen brengen en dat kan dus niet beter dan met drie oude rakkers op te trekken.
Vertrokken met de wind op kop en aan een leuk tempo belanden we na 40 km. in café "Karibou", dit is de naam van een rendier uit het hoge noorden en geen vogel he mannen, bedankt Luc, maar..... in het café zelf was het heel wat tropischer  met Afrikaanse kunst aan de muren en ook achter den toog.
Na de innerlijk mens gelaafd te hebben en een bezoekje aan de wc vertrokken we met de wind in de rug via de E-34 (sorry, naast de E-34) richting Haasdonk, na een allerlaatste koffiestop op het Ster bij de Chris arriveerden we na ongeveer 80 km terug in ons prachtige dorp.
Geert had onderweg geen tijd om zijn boekencollectie door te nemen,
Luc voelde zich beter en beter naargelang het einde naderde en Tom was in de laatste kilometers niet meer te houden met zijn Ilse in gedachten.
Het was een prima tocht en de regen hebben we niet gezien.
Nog 7 weken !!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten