Powered By Blogger

zaterdag 5 mei 2012

Home sweet home

 zicht op het prachtige koor
De Jacobuskerk te Haasdonk waar ons vertrek gepland is
Laatste dag vandaag in de huiselijke kring, het weer nodigt niet uit om een stapje buiten te zitten, het is koud en nat en verre van aangenaam, thuis brand de kolenkachel en zend zijn zachte warmte de huiskamer binnen, gewoon genieten van de zalige stilte enkel het gezoem en getik op de computer verstoord soms die stilte, hopelijk wordt het morgen beter, als het maar droog blijft.
Ik weet niet wat het morgen zal zijn bij ons vertrek, gaan er ons veel mensen uitwuiven of hebben we alles wat overschat, we laten het gewoon op ons afkomen.
Zover staan we dus, een vol jaar  waren we met zijn vieren in de ban van Compostela en zes vergaderingen  en vele computer-opzoekingen verder is alles gezegd, nu komen de daden, de kettingen zijn gesmeerd, de pedalen moeten worden rondgedraaid, allez rouler.
Ik ben blij, samen met Luc, Geert en Theo dat we kunnen vertrekken, we zijn er klaar voor, alles staat netjes klaar, de rode Ortliebtassen kronen de keuken en wachten om op de fiets gehangen te worden, 21 kg last zal ik moeten meezeulen door België, Frankrijk en Spanje, bergje op en bergje af, waarschijnlijk veel te veel, dat zullen we wel ondervinden.
Ik bedank langs deze weg alle vier de vrouwen voor hun geduld omdat we weer eens op die computer zaten voor opzoekingen allerhande en jullie een dagje thuisbleven terwijl wij wat kilometers trainden.
Ik hoop beste vrienden dat jullie ons zullen volgen via deze blog, het is niet zeker dat ik alle dagen een verslag zal kunnen brengen maar we gaan ons best doen, aan alle thuisblijvers een welgemeend tot weerzien op 8 juni

1 opmerking: